نماینده ولی فقیه در استان:آموزش و پرورش باید بر مبنای اصول اسلامی باشد

 

 

 اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در معیت عزیزالله سیفی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پروش شهرستان با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار نمودند.

 

 

آیت الله ناصری در این دیدار با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بر مبنای اصول اسلامی باشد گفت: استکبار جهانی هر روز در صدد این می باشد تا با ایجاد فرهنگ غربی و گسترش آن نظام ارزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی را دچار تزلزل نماید که از نمونه های آن می توان به حذف مکتبخانه ها و آمیزه های قرآنی از تعلیم و تربیت توسط انگلیسی ها اشاره کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخن امام راحل در خصوص شغل معلمی که فرموده اند :« معلمی شغل انبیا است» خاطر نشان کرد : پیامبران به عنوان هدایتگران افراد بهترین معلمان از ابتدای آفرینش تا کنون بوده اند و در حال حاضر نیز باید دانش آموزان که به عنوان امانت از طرف خانواده های آنان به مدارس سپرده شده اند را در مسیر ارتقای مدارج علمی و معنوی قرار دهیم.

 

 

در این دیدار عزیزالله سیفی با بیان اینکه شورای آموزش وپرورش شهرستان طی یکساله گذشته با تشکیل 12 جلسه دارای بیش از 60 مصوبه بوده است گفت: این مصوبات در بخشهای آموزشی ، عمرانی، رفاهی فرهنگیان، پژوهشی و ... بوده است که بحمدالله تاکنون 53 مصوبه ی آن اجرایی شده است و مابقی با فراهم شدن امکانات و بسترهای لازم در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

 

 

فرماندار با تأکید به اینکه پیگیری مشکلات مدارس یکی از اقدامات قابل قبول شورا بوده است اظهار کرد طی یکسال گذشته با بازدیدهایی که از مدارس نواحی 1 و2 صورت گرفته است موانع و مشکلات شناسایی شده و تا کنون بیش از چهار میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شده است.

 

 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد افزود: برنامه ریزی و تلاش در جهت کیفیت بخشی امور آموزشی و پرورشی ،پیگیری برنامه های تربیتی  دانش آموزان ، برنامه ریزی جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم در امور تحصیلی و ... از اهداف شورای آموزش و پرورش می باشد.

 

 

در این جلسه هر یک از اعضای شورا به ارائه دیدگاههای خود در خصوص ایجاد آموزش و پرورش بومی اسلامی ـ ایرانی پرداختند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا